تحویل اکسپرس

تحویل فوری و سالم محصول

پرداخت مطمئن

پرداخت از طریق درگاه معتبر

ضمانت کیفیت

تضمین بالاترین کیفیت محصولات

پشتیبانی

پشتیبانی تلفنی

اثرات ورزش در سلامت- خانم افسريان



شناسه محصول: 1015871
موجود

اثرات ورزش در سلامت- خانم افسريان

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 5200تومان

برچسب ها :

اثرات ورزش در سلامت- خانم افسريان

اثرات ورزش در سلامت- خانم افسريان

نام فایل : اثرات ورزش در سلامت- خانم افسريان

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 10

حجم : 59 کیلوبایت


ورزش راز سلامتي
در دنياي امروز، بيماري ايدز، مصرف دخانيات، نبود تحرک و ورزش، خشونت و سوء تغذيه، سلامتي بشر را تهديد مي کند.بدون شک مي توان گفت اگر ورزش در زندگي ما نقش و اهميت خودش را پيدا کند و براي آن برنامه داشته باشيم، اين عارضه‌هاي ناخوشايند شايد از بين بروند يا کم رنگ تر شوند. زيرا شخص ورزشکار معمولاً سيگاري نمي‌باشد، به تغذيه سالم اهميت مي دهد، از اعصاب آرام تري برخوردار است، انرژي خود را درست مصرف مي کند و کمتر اهل خشونت و عصبانيت است. افزون بر اين اثرات مثبت ورزش بيش از اين است زيرا ورزش باعث زياد شدن توده عضلاني بدن و مصرف بيشتر انرژي نيز مي شود. تمرينات مرتب و منظم ورزشي باعث کم شدن چربي مي‌شود و نمي گذارد چاق و بيمار شويد. انرژي مصرفي روزانه با ورزش و زيادشدن توده عضلاني افزايش مي يابد. ورزش پير شدن و سالمندي را به تاخير مي اندازد و باعث حفظ تناسب اندام و زيبايي بدن افراد مي شود، از پوکي استخوان جلوگيري مي کند و سبب تقويت سيستم اسکلتي بدن مي‌گردد. در ضمن ورزش به مصرف مستقيم اسيدهاي چرب مي‌انجامد، روش مطمئن و مناسب درمان چاقي و پيشگيري از برگشت آن است، زيرا عضلاتي که تحت تأثير فعاليت ورزشي‌اند بدون نياز به انسولين انرژي خود را علاوه بر گلوکز (نوعي قند مورد مصرف بافت ها و سلول هاي بدن) از اسيدهاي چرب تامين مي کنند. ورزش حتي براي بيماراني که به مرض قند (ديابت) مبتلا مي‌باشند مفيد است. ورزش خطر ابتلا به بيماريهاي قلبي، عروقي و سکته هاي مغزي را کاهش مي دهد. ورزش باعث زياد شدن مقدار گردش خون موثر در بدن مي شود و از لخته شدن خون درسياهرگ عمقي پا جلوگيري مي‌کند و دستگاه قلبي عروقي و دستگاه تنفس و ايمني بدن را تقويت مي‌نمايد. همچنين اثرات مثبت ورزش بر دستگاه گوارش را نبايد ناديده گرفت. افزون بر اين ورزش از افسردگي پيشگيري مي‌کند، روحيه فرد را بالا مي‌برد و در زندگي خانوادگي و اجتماعي و در شغل افراد تاثيرات سازنده‌اي‌ دارد. تجربه نشان داده است يک‌ شخص سالم و تندرست معمولاً از موقعيت و پيشرفت شغلي بهتري نسبت به افراد چاق و کند برخوردار است. در غايت ورزش از مبتلاشدن به آلودگي هاي اجتماعي، مثل سيگار کشيدن، مواد مخدر و ... جلوگيري مي‌کند، ذهن را تقويت مي نمايد و با انديشه‌اي قوي مي توان بر مشکلات و معضلات خانوادگي و اجتماعي بهتر فائق آمد.
نقش ورزش در رفع افسردگى
بسيارى از افراد در سراسر جهان از افسردگى ناتوان کننده اى رنج مى برند. به گزارش هلث دى تحقيقات نشان مى دهد ورزش، بويژه اگر بصورت گروهى انجام شود لااقل به اندازه داروهاى استاندارد براى کاهش علائم در بيماران دچار افسردگى نقش دارد. همچنين مطالعات ديگرى نشان مى دهند ورزش در ورزشگاه و يا دوى سريع روزانه مى تواند به اندازه فعاليت هاى گروهى در دور کردن افسردگى موثر باشد و اينکه مدت ورزش خيلى اهميت ندارد. مهم ورزش کردن يا نکردن است. محققان مى گويند در حاليکه ورزش احتمالا بر مواد شيميايى مغز مانند سروتونين و دوپامين تاثير مى گذارد، فعاليت بدنى ممکن است تغييرات مثبتى را در ساير قسمت ها اعمال کند.
افسردگى حالتى است که با انرژى کم مشخص مى شود و برخى آن را خستگى شديد مى نامند. اما ورزش يک تاثير خلقى دارد که بنظر مى رسد آن حالت نگرانى اما همراه با بيحالى را برطرف مى کند.
ورزش سبک مانند ١٠ دقيقه پياده روى در روز منجر به افزايش انرژى مى شود گرچه اين ميزان براى کاهش استرس کافى نيست.
ورزش هاى شديد تر مانند آئروبيک، بيشتر در کاهش تنش اثر دارد. حتى ممکن است انرژى شما را کم کند چرا که باعث خستگى شما مى شود. اما طى يکساعت بعد مجددا انرژى را به بدن باز مى گرداند.
افرادى که ورزش مى کنند اعتماد به نفس بيشترى خواهند داشت و باعث مى شود در مورد خودشان بهتر فکر کنند و تعالى بيشترى را نيز احساس مى کنند.
اما بسيارى از افراد مبتلا به افسردگى، ورزش را شروع نمى کنند.
چرا اين افراد آن کارى را که شايد مهم ترين اثر را در آنها داشته باشد، انجام نمى دهند؟ زيرا افت در انرژى ويژگى عمده افسردگى است بطوريکه فرد احساس مى کند براى ورزش هيچ انرژى ندارد.
تنها راه شکستن اين سيکل، شروع ورزش است
.
فکر درباره رفتن به ورزشگاه و انجام همه آن حرکات ورزشى با يک گروه شايد براى فرد افسرده کمى نگران کننده باشد اما تصور اينکه فقط چند دقيقه اى در خيابان يا دريک محل فرحبخش پياده روى کند، نقطه آغاز خوبى است. هيچکس نمى گويد ورزش جايگزين درمان داروئى است اما نقش ورزش و فعاليت اجتماعى در تسريع بهبود و رهايى از افسردگى غير قابل انکار است
.
علاوه بر تاثير مثبت ذهنى، ورزش فوائد قلبى عروقى را در پى خواهد داشت که با مصرف داروهاى ضد افسردگى نمى توان بدان دست يافت
زندگي امروز ما ماشيني شده وهمين امر باعث تنبلي افراد ورزش يکي از ارکان اصلي زندگي است که در تمام دنيا به اين امر مهم توصيه شده و سعي شده در برنامه روزانه افراد حداقل 15 تا 20 دقيقه ورزش و حرکات ورزشي گنجانده شود ورزش روحيه انسان را شاداب و باعث شادي ونشاط و سلامتي مي شود
مسلماً عدم سازش وجود و اختلالات رفتاري در هر طبقه و صنفي و در هر گروه و جمعي بسيار مشهود است عوامل مختلفي را مي توان در بوجود آوردن يا پايه ريزي عدم سلامت روان ذكر نمود: فشارهاي اجتماعي، فقر مادي، اختلافات خانوادگي، تصادفات، بيماريها، مرگ و ميرهاي پيش بيني نشده و بسياري از عوامل خانوادگي و اجتماعي همراه با عوامل وراثتي، افراد را دچار عدم تعادل روان مي سازد. بنابراين براي پيش گيري از بيماري رواني و حفظ سلامت روان توصيه هاي مختصري در نظر گرفته مي شود
يك ورزش خاص براي عموم افراد يا مبتلايان به افسردگي تجويز نمي‌شود. اولا افراد بايد ورزش را تدريجا آغاز كنند. ثانيا انواع مختلف آن در اشخاص متفاوت تاثير مشخصي دارد. براي برخي پياده روي، دو يا شنا مفيد است. بعضي يوگا را ترجيح مي‌دهند.
به هر حال ورزش فرصتي براي افزايش تماس با ديگران است كه به ويژه براي كساني كه در اثر افسردگي منزوي شده‌اند سودمند است. افراد بايد با شروع ورزش به هر گونه تغيير در خلق و خوي‌شان دقت كنند تا متوجه شوند چه ورزشي و در چه حدي به آنها در كاهش افسردگي كمك مي‌كند.
آيا تا به حال دقت کرده ايد که بعضي افراد بدون توجه به مسائل و مشکلات , چقدر در سر زندگي و شاد بودن توانا هستند؟ تحقيقات نشان مي دهد اين حالت ذاتي يا
خدادادي نيست بلکه يک مهارت است که اين افرادآن را
در خود پرورش داده اند . شما هم اگر بخواهيد مي توانيد اين مهارت را کسب کنيد و زندگي خود را لبريز از شادي و نشاط سازيد
.
هر کسي تقديري در زندگي دارد و اين به عهده خودش است که با قسمت خود بجنگد يا با آن همکاري کند
تعريف روانشناسي از "ورزش و سلامت روحي "
...

خرید آنلاین


سایر محصولات

دانلود مقاله درباره آسیب های زانو در ورزش رشته تربیت بدنی


مقاله ای از رشته تربیت بدنی درباره آسیب های زانو در ورزش را برای شما دوستان محترم آماده دانلود کرده ایم. این روزها آسیب های زانو در میان فوتبالیستهای جوان ایرانی بیداد می کند و روزی نیست که در تمرینات تیمی و یا مسابقات با

ادامه مطلب  
اثرات ورزش در سلامت- خانم افسریاننام فایل : اثرات ورزش در سلامت- خانم افسریان
فرمت : .doc
تعداد صفحه/اسلاید : 10
حجم : 59 کیلوبایت
ورزش راز سلامتیدر دنیای امروز، بیماری ایدز، مصرف دخانیات، نبود تحرک و ورزش، خشونت و سوء تغذیه، سلامتی بشر را تهدید می کند.بدون شک می توان گفت اگر ورزش در زندگی ما ن

ادامه مطلب  
اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزانم را به درس ورزش و انجام فعالیت های ورزشی ترغیب نمایم؟


تعداد صفحات: 25 صفحهقیمت: 2500 تومانمدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش)مختصری از متن اقدام پژوهی:چکیده: در جوامع امروز آموزش بی‌تردید نقش اصلی را در توسعه اقتصا

ادامه مطلب  
اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان را به بازی و مهارت در تربیت بدنی علاقه مند کنم؟


تعداد صفحات: 29 صفحهقیمت: 2500 تومانمدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش)مختصری از متن اقدام پژوهی:چکیده: در جوامع امروز آموزش بی‌تردید نقش اصلی را در توسعه اقتصادی، اج

ادامه مطلب  
اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان را به انجام ورزش صبحگاهی علاقه مند نمایم؟


تعداد صفحات: 30 صفحهقیمت: 2500 تومانمدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش)مختصری از متن اقدام پژوهی:چکیده همانطور که می دانیم، هم گام با رشد فن آوری و علوم گوناگون، علم تربیت بدنی

ادامه مطلب  
دانلود تحقیق انگیزه افراد به ورزش همگانی


دانلود تحقیق انگیزه افراد به ورزش همگانیدانلود تحقیق انگیزه افراد به ورزش همگانی  مقدمهبیان مسأله 3ضرورت و اهمیت پژوهش 5اهداف پژوهش 7هدف کلی پژوهش 7اهداف ویژه پژوهش 7فرضیه های پژوهش 8فرضیه اصلی پژوهش 8فرضیه های فرعی پژوهش 8پیش ف

ادامه مطلب  
پاور پوینت (اسلاید) آشنایی با نظام سلامت


 با سلام
فایل آشنایی با نظام سلامت یک پاورپوینت بسیار عالی در 137 اسلاید می باشد این PowerPoint بر اساس استاندارد های اصلی طراحی پاورپوینت آماده و تنظیم شده است؛ این فایل دارای طراحی بسیار عالی و چشم نواز می باشد.
شما با استفاده ازای

ادامه مطلب  
پاور پوینت (اسلاید) اصول و مبانی تربیت بدنی


 با سلام
فایل اصول و مبانی تربیت بدنی یک پاورپوینت بسیار عالی در 195 اسلاید می باشد این PowerPoint بر اساس استاندارد های اصلی طراحی پاورپوینت آماده و تنظیم شده است؛ این فایل دارای طراحی بسیار عالی و چشم نواز می باشد.
شما با استفاد

ادامه مطلب  
تحقیق در مورد نقش دانشگاه بر تربیت بدنی


22 صفحه word |فونت tahoma سایز 14| قابل اجرا در آفیس 2007 و نسخه های جدیدتر|قابل ویرایش و آماده چاپبخشی از تحقیقورزش و تربیت بدنی دانشگاه هاپیشاهنگان فرهنگ ورزشبه  تدریج كه ریشه های باور جامعه درمورد ورزش - به عنوان یك نهاد فرهنگی - ت

ادامه مطلب  
دانلود مقاله ورزش در دوران بارداری و پس از زایمان


مقدمه:ورزش‌ یك‌ اصل‌ مهم‌ در زندگی‌ اغلب‌زنان‌ است‌. گر چه‌ نگرانی‌هایی‌ در موردانجام‌ برخی‌ از انواع‌ تمرینات‌ ورزشی‌در طی‌ دوران‌ حاملگی&

ادامه مطلب  
logo-samandehi