تحویل اکسپرس

تحویل فوری و سالم محصول

پرداخت مطمئن

پرداخت از طریق درگاه معتبر

ضمانت کیفیت

تضمین بالاترین کیفیت محصولات

پشتیبانی

پشتیبانی تلفنی

ارزشيابي در آموزش و پرورش



شناسه محصول: 1015847
موجود

ارزشيابي در آموزش و پرورش

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 5200تومان

برچسب ها :

ارزشيابي در آموزش و پرورش

ارزشيابي در آموزش و پرورش

نام فایل : ارزشيابي در آموزش و پرورش

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 18

حجم : 97 کیلوبایت


مقدمه

بايد اين مطلب مهم را در نظر داشت که جوامع پيشرفته بشري با عنايت به توسعه آموزش و پرورش خود توانسته اند پله هاي ترقي و توسعه همه جانبه را به پيمايند.در توسعه آموزش و پرورش ملاکها و فاکتورهاي متعددي نقش دارند .مهمترين آن نظام ارزشيابي در آموزش مي باشد .آموزش را مي توان به عنوان فرايند کنش متقابل معلم و دانش آموز تعريف کرد که به موجب آن تجارب مناسب يادگيري براي رسيدن دانش آموزان به هدف هاي آموزش و پرورش فراهم مي شود . در آموزش و پرورش سنتي ارزشيلبي به عنوان آخرين حاقه هاي فرايند ياددهي ،يادگيري تلقي مي شود که در پايان دوره آموزشي براي جدا کردن دانش آموزان با توانايي يادگيري متفاوت به کار مي رفت . امروزه ارزشيابي را بخش جدايي ناپذير فرايند ياددهي - يادگيري مي داند که همراه با آموزش و در ارتباط تنگا نتگ با آن ، به گونه اي مستمر انجام مي گيرد و به جاي تاکيد بر طبقه بندي دانش آموزان و مقايسه آنان با يکديگر ، هدايت يادگيري آنان را مرکز توجه خود قرار مي دهد.
به منظورنظام بخشي به فعاليت هاي ارزشيابي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان با توجه به رويکردها ونگرش هاي نوين درتعليم وتربيت.اصول زيرتحت عنوان (اصول حاکم برارزشيابي پيشرفت تحصيلي ) تعيين شده است.
1- جدايي ناپذيري ارزشيابي ازفرايند ياددهي-يادگيري:
ارزشيابي دانش آموزان بايد به عنوان بخش جدايي ناپذ ير فرآيند ياددهي-يادگيري ونه به عنوان نقطه پاياني آن تلقي شود.
2- استفاده ازنتايج ارزشيابي دربهبود فرآيند ياددهي-يادگيري واصلاح برنامه ها وروشها.
هدف غايي ارزشيابي ، اصلاح وبهبود فرآيند ياد دهي-يادگيري است ونتايج ارزشيابي ها بايددراصلاح برنامه ها وروشها مورداستفاده قراگيرد.
3- هماهنگي ميان هدف ها محتوا روش هاي ياددهي-يادگيري و فرآيند ارزشيابي:
در ارزشيابي بايد تناسب و هماهنگي بين هدف ها، محتوا و روش هاي ياددهي-يادگيري مربوط به هردرس مورد توجه قرار گيرد.
4- توجه به آمادگي دانش آموزان:
در طراحي و اجراي انواع برنامه هاي ارزشيابي بايد به آمادگي هاي جسماني ، عقلي ، عاطفي و رواني دانش آموزان توجه شود0
5- توجه به رشد همه جانبه دانش آموزان:
در ارزشيابي بايد به جنبه هاي مختلف رشد بدني، عقلي ،عاطفي، اجتماعي، اخلاقي و حرکتي دانش آموزان توجه شود0
6- توجه همه جانبه به دانش ها، نگرش ها و مها رت ها:
در ارزشيابي، متناسب با محتواي آموزش و پرورش بايد به حيطه دانش ها، نگرش ها و مهارتهاي دانش آموزان توجه شود0
7- توجه به ارزشيابي دانش آموز از يادگيري هاي خود (خود ارزشيابي):
در ارزشيابي بايد شرايطي فراهم شود که دانش آموز نيز بتواند از يادگيريها و عملکرد هاي خود و ديگر دانش آموزان ارزشيابي کند0
8- ارزشيابي از فعاليتهاي گروهي:
در نظام ارزشيابي ،علاوه بر ارزش يابي فردي، بايد از فعاليتهاي گروهي نيز ارزشيابي به عمل آيد0
9- توجه به فر آيند هاي فکري منتهي به توليد پاسخ:
در ارزشيابي بايد علاوه بر پاسخ نهايي، به فرآيندي که منجر به توليد پاسخ شده است توجه کرد0
10- ( تاکيد بر نو آوري و خلاقيت ):
در ارزشيابي بايد با تاکيد بر روش حل مساله ، زمينه رشد و شکوفايي دانش آموزان را فراهم کرد.
11- تنوع روش ها و ابزار هاي اندازه گيري و سنجش پيشرفت تحصيلي:
...

خرید آنلاین


سایر محصولات

دانلود مقاله کارشناسی بررسی رابطه استفاده بیش از حد از بازی های رایانه ای در افت تحصیلی دانش آموزان


      دانلود مقاله  کارشناسی بررسی رابطه استفاده بیش از حد از بازی های رایانه ای در افت تحصیلی دانش آموزان  فهرست مطالب عنوان  

ادامه مطلب  
مقاله ارزشیابی كاركنان ( 4 مقاله ناب در رابطه با ارزشیابی کارکنان )


در كشورهای صنعتی با وجود اینكه براساس تفكر عمل گرایی (Pragmatism) تاكید ارزشیابیهای بر عملكرد كاركنان است (Performace Apprasial) آنچنانكه در نوشته‌های دهه هشتاد نشان داده شده این جوامع نیز به دلایلی به سوی

ادامه مطلب  
مقاله درمورد ارزشیابی


مشخصات فایلعنوان: ارزشیابیقالب بندی: wordتعداد صفحات: 13   محتویاتارزشیابیعنوان یك تخصصضرورت ارزشیابی آموزشیجایگاه و نقش ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در آموزش و یادگیری فرایند – مدارآشنایی با پاره ای از مفاهیم ارزشیابیاصول و مفاهیم قابل تاكید

ادامه مطلب  
ادبیات و مبانی نظری سیستم ارزشیابی عملكرد كاركنان


ادبیات و مبانی نظری سیستم ارزشیابی عملكرد كاركنان فرمت فایل اصلی پایان نامه   :  word حجم فایل  زیپ  :  99 KB  تعداد کل صفحات :  66+ 3 صفحه  فهرست مطالبموضوع    &n

ادامه مطلب  
آشنایی با دستورالعمل ها و نحوه ارزشیابی كاركنان 27 صنام فایل : آشنایی با دستورالعمل ها و نحوه ارزشیابی كاركنان 27 ص
فرمت : .doc
تعداد صفحه/اسلاید : 30
حجم : 74 کیلوبایت
آشنایی با دستورالعمل ها و نحوه ارزشیابی كاركنانجمع آوری: حمیدرضا سهیلی فرفرازی از نامه حضرت امام علی(ع) به مالك اشتر:و نباید ن

ادامه مطلب  
مقاله درمورد ارزشیابی در آموزش و پرورش


مشخصات فایلعنوان: ارزشیابی در آموزش و پرورشقالب بندی: wordتعداد صفحات:26  محتویاتمقدمه تعریف ارزشیابیانواع ارزشیابی روایی( Validity)هدف ارزشیابی تکوینی یا مستمرشیوه های اجرایی ارزشیابی تکوینی یامستمرو . . .    قسمتی

ادامه مطلب  
پروژه بررسی نقش ارزشیابی در نظام پرداخت كاركنان دولت. doc


     نوع فایل: wordقابل ویرایش 150 صفحه مقدمه: 1-نحوه انتخاب موضوع:به موازات رشد وتوسعه حقوق عمومی درسطح بین الملل، مباحث مربوط به اصل حاكمیت قانون و قانونمداری،جزو سرفصلهای درس حقوق اداری در

ادامه مطلب  
مقاله درباره ارزشیابی پیشرفت تحصیلی


مشخصات فایلعنوان: ارزشیابی پیشرفت تحصیلیقالب بندی:wordتعداد صفحات:18  محتویاتچكیدهبیان مسئله هدف كلی تحقیقاهداف جزئی تحقیقاهمیت و ضرورت:سئوال های پژوهشیپیشینه تحقیقروش تحقیق پاسخ به سئوالات پژوهشینتیجه گیری و بحثپیشنهاداتیادداشت هامن

ادامه مطلب  
مقاله درباره ارزشیابی توصیفی


مشخصات فایلعنوان: ارزشیابی توصیفیقالب بندی: wordتعداد صفحات: 31  قسمتی از متنارزشیابی توصیفیمقدمه طرح ارزشیابی توصیفی مشهور به ارزشیابی کیفی یا طرح حذف نمره ،تجربه نو آورانه ی برخاسته از عمل در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ایران است.این طرح ب

ادامه مطلب  
دانلود آموزش و دستورالعمل راهنمای تاسیس و نگهداری مرغ گوشتی


دانلود آموزش و دستورالعمل راهنمای تاسیس و نگهداری مرغ گوشتی19 و 21 ،18 ،16 ،15 ،11 ،9 ،7 ،6 ،4 ، در راستای اجرایی شدن بند ب ماده 2و همچنین مواد 1 قانون مدیریت پسماندها و به استناد ماده 688 قانون مجازات اسلامی، با توجه ب

ادامه مطلب  
logo-samandehi