تحویل اکسپرس

تحویل فوری و سالم محصول

پرداخت مطمئن

پرداخت از طریق درگاه معتبر

ضمانت کیفیت

تضمین بالاترین کیفیت محصولات

پشتیبانی

پشتیبانی تلفنی

تغذيه در ورزشكاران



شناسه محصول: 1015545
موجود

تغذيه در ورزشكاران

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 5500تومان

برچسب ها :

تغذيه در ورزشكاران

تغذيه در ورزشكاران

نام فایل : تغذيه در ورزشكاران

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 23

حجم : 91 کیلوبایت


تغذيه درورزشكاران
تفاوت رژيم غذايي ورزشكاران با افراد عادي
 
 
رژیم غذایی یک ورزشکار باید در یک مطلب اساسی با رژیم غذایی فرد عادی تفاوت داشته باشد . ورزشکاران علاوه بر احتیاجات زندگی روزمره ، نیاز به سوخت برای تمرین و مسابقه دارند غذا سوخت لازم برای ورزشکاران را تأمین می کند ولی اغلب ورزشکاران از سوختی که در مخازن خود میریزند غافلند . پروتئین ، چربی و کربو هیدراتها سوخت بدن ( انرژی ) شما هستند . همه غذا ها ترکیب یکسانی از نظر محتوا ندارند . همانگونه که ماشینهای مسابقه نیاز به بنزین با درجه اکتان بالا دارند. ورزشکاران نیز نیاز به مواد غذایی دارای درجه کربوهیدرات بالا دارند .
کالری
یک ورزشکار نوجوان ( به خصوص فردی که در حال رشد است ) نسبت به هر زمان دیگری از زندگی نیاز بیشتری به کالری دارد . انرژی مورد نیاز همچنین به نوع ورزش تخصصی و برنامه تمرین شما بستگی دارد . یک دختر نوجوان با جثه متوسط که دارای فعالیت متوسط و هنوز در حال رشد است به حدود 2200 کالری در روز نیاز دارد ، حال آنکه یک دختر 15 ساله با جثه کوچک که رشدش کامل شده به حدود 1800 کالری یا کمتر نیاز دارد . پسران نوجوان بالاخص نیاز بسیاری به کالری دارند . یک پسر نوجوان در حداکثر رشد ممکن است به 4000 کالری در روز احتیاج داشته باشد . میزان کالری که در ورزش نیز می سوزد متفاوت است تمرین پیش از یک فصل در یک تیم فوتبال ممکن است در روز 500 کالری یا بیشتر بسوزاند.
کربوهیدراتها
کربوهیدراتها بهترین سوخت برای ورزشکاران هستند.چرا که در مقایسه با چربی و پروتئین برای سوختن نیاز به اکسیژن کمتری دارند.در صورتی که به اندازه کافی از کربوهیدراتها استفاده کنید قادر خواهد بود شدیدتر ورزش کنید.(چه در هنگام ورزش و چه در مسابقه)
یک رژیم پر کربوهیدرات به شما اجازه میدهد که به خاطر بازسازی ذخایر کربوهیدراتی و کاهش زمان بازگشت به حالت اولیه سخت تر تمرین نمایید.رژیم غذایی در زمان تمرین به ویژه حائز اهمیت است.چرا که اگر شما قادر به تمرین شدیدتر باشید،در طی مسابقه نیز به سطوح بالاتری از کارایی می رسید.هر بادی60-50 در صد کالری مصرفی خود را از کربوهیدراتها تأمین کند.به عنوان یک ورزشکار شما حتی به مقادیر بیشتری در حد 70-60 در صد کالری مصرفی 10-6 گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن نیاز خواهد داشت.در صورتی که یک ورزشکار استقامتی هستید،نیاز شما به کربوهیدرات میتواند تا 90-70 در صداز کالری مورد نیاز روزانه شما افزایش یابد.
غذاهای کم محتوا ذخایر کربوهیدرات بدن شما را کاهش خواهد داد و انرژی شما را تحلیل خواهند برد.به نحو مشابه،در صورتی که به جای کربوهیدراتها از غذاهای پرچرب و پر پروتئین استفاده کنید،نخواهید توانست انرژی مناسب برای تمرین و مسابقه مطلوب را تأمین نماید.
پروتئین
زمانیکه به عنوان منبع
maintenance
انرژي بكار رود پروتئین در رشد،نگه داری و ترمیم بافتهای بدن دخالت دارد.بر خلاف کربوهیدراتها یک سوخت گرانبها و کم بازده به شمار می آید.از آن جهت گرانبها محسوب می شود که به خاطر مصرف شدن به عنوان سوخت، پروتئین نخست باید به کربوهیدرات یا چربی تبدیل شود که مستلزم صرف انرژی و تولید سموم است.شما برای دفع سموم آب را از دست می دهید که میتواند به کم آبی(دهیدراسیون) منجر شود که خطری برای ورزشکاران است.از آن جهت کم بازده است که استفاده از پروتئین به منظور تأمین انرژی با نقش اولیه پروتئین یعنی رشد،نگهداری و ترمیم بدن سازگار نیست.
از آنجا که بدن ورزشکاران کمی بیشتر در معرض آسیب و جراحت می باشد،نیاز ورزشکار به پروتئین کمی بیشتر از یک فرد غیر ورزشکار است.در صورتی که ورزشکار به برنامه های پرورش اندام و افزایش حجم عضله می پردازد،نیاز به پروتئین بیشتری دارد.برای ورزشکاران استقامتی پروتئین نقش یک باک سوختی ذخیره و به عنوان پشتیبانی کربوهیدراتها سوخت اصلی را ایفا می کند.در کتب،توصیه میشود که یک ورزشکار در حال رشد حدود5/1 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن مصرف کند.استفاده از یک رژیم متعادل نیاز پروتئینی ورزشکار را تأمین میکند و نیازی به مکمل های پروتئینی وجود ندارد.مصرف زیاد پروتئین میتواند با افزایش ازت،اوره و آمونیوم موجب ضعف شدید گردد.در ورزشکارانی که فراورده های گوشتی و لبنی را مصرف نمی کنند یا رژیم های خاص گیاهخواری دارند ممکن است نیاز به پروتئین تأمین نشود.
به هر حال همیشه باید این  8 نکته  را مد نظر قرار داد که رشد عضلانی با خوردن غذاهای پر پروتئین افزایش نمی یابد بلکه ورزش است که باعث بزرگی عضلات میگردد.
چربی
با وجود آنکه اغلب ورزشکاران تلقی نامناسبی از چربی دارند،شما باید بدانید که چربی یک ماده مغذی ضروری است و نقشهای حیاتی زیادی را ایفا می کند.
چربی پوست و بدن را تشکیل می دهد.
از طریق ساخت هورمونها بدنتان را تنظیم میکند.
به حالت عایق و محافظ برای احشای داخلی عمل میکند.
به ترمیم بافتهای آسیب دیده و جنگ با عفونت ها کمک میکند.
منبعی برای انرژی است.
چربیها راهی برای ذخیره انرژی در بدن هستند.چربیها را به عنوان یک باک ذخبره در نظر بگیرید.شما دوست دارید که سوخت ذخیره کافی داشته باشید ولی یک باک سنگین به قیمت از دست رفتن سرعت و قدرت شما تمام می شود.
...

خرید آنلاین


سایر محصولات

دانلود تحقیق تاثیر تغذیه بر پیشرفت تحصیلی


یكی از مواردی كه همواره توجه روانشناسان، وحققان و دانشمندان را به خود جلب می كند تاثیر تغذیه صحیح و درست بر انواع كاركردهای روانی می باشد.در تحقیق حاضر سوال زیر مورد بررسی قرار گرفت:آیا تغذیه بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی تاثیر دارد یا خیر؟

ادامه مطلب  
دانلود تحقیق و پروژه ضایعات بستر طیور-انواع و کاربر


دانلود تحقیق و پروژه ضایعات بستر طیور-انواع و کاربرضایعات بستر طیورانواع و کاربردواحد مشاوره و مهندسی برای خرید و دانلود این محصول لطفا به انتهای همین صفحه مراجعه بفرماییدضایعات بستر طیور - كاربرد و انواعwww.shahabgostar.i

ادامه مطلب  
پروژه تاثیر تغذیه بر پیشرفت تحصیلی از منظر مدیریت آموزشی. doc


       نوع فایل: wordقابل ویرایش 150 صفحه چکیده:یكی از مواردی كه همواره توجه روانشناسان، وحققان و دانشمندان را به خود جلب می كند تاثیر تغذیه صحیح و درست بر انواع كاركردهای روانی

ادامه مطلب  
182 - دانلود گزارش كارآموزی با موضوع منابع تغذیه و ساختار منبع تغذیه وعیب یابی آن در یک شركت کامپیوتری


         فرمت فایل:   ورد – Word و قابل ویرایشتعداد صفحات:    74  درایو و سایر تجهیزات جان

ادامه مطلب  
دانلود مقاله تاثیر تغذیه بر پیشرفت تحصیلی


     دانلود مقاله تاثیر تغذیه بر پیشرفت تحصیلی  مقدمه"سوء تغذیه و تأثیر آن بر یادگیری در دانش آموزان"دانش آموزانی که ما در مدرسه با آنان روبه رو می شویم از دوران نوزادی و کودکی گذر کرده اند و از نظر وضعیت ت

ادامه مطلب  
تحقیق در مورد تغذیه دامها و چراگاها


فورمت فایل:word(قابل ویرایش) تعداد31 صحفه   مقدمه :برنامه ریزی تغذیه به مرتع داران كمك می كند تا از طریق استفاده بهتر منابع غذایی میزان بازدهی را افزایش دهند . برنامه تغذیه دامها ، میزان جیره غذایی را با مقدار علوفه چراهگاه می س

ادامه مطلب  
مقاله علوم تغذیه امنیت تغذیه در ایران و جهان


       مقاله علوم تغذیه امنیت تغذیه در ایران و جهان مقدمه:بانک جهانی در سال 1986 امنیت غذایی را به صورت «دسترسی همه مردم در تمام اوقات به غذای کافی برای داشتن یک زندگی سالم» تعریف کر

ادامه مطلب  
دانلود پایان نامه کاردانی رشته سخت افزار کامپیوتر منابع غذایی سوئیچینگ


دانلود متن کامل این پایان نامه با فرمت ورد word پایان نامه برای دریافت درجه کاردانیدر رشته مهندسی کامپیوتر گرایش سخت افزارفصل اول- انواع منابع تغذیه ……..1-1منبع تغذیه خطی ……&

ادامه مطلب  
مرجع طراحی منابع تغذیه بردهای الکترونیکی (تغذیه با رگولاتور سوئیچینگ یا خطی برای قطعات روی برد)


مرجع طراحی منابع تغذیه بردهای الکترونیکی (تغذیه با رگولاتور سوئیچینگ یا خطی برای قطعات روی برد)فرمت فایل: PDFزبان: فارسیتعداد صفحات: 240طراحی منبع تغذیه حالت سوییچ می تواند یکی از پیچ

ادامه مطلب  
111 - دانلود پروژه: بررسی انواع روش های تغذیه مصنوعی چاه همراه با نمونه موردی پروژه تغذیه مصنوعی چاههای آب نیروگاه شهید مفتح همدان


         فرمت فایل:   ورد – Word و قابل ویرایشتعداد صفحات:    76&nbs

ادامه مطلب  
logo-samandehi