تحویل اکسپرس

تحویل فوری و سالم محصول

پرداخت مطمئن

پرداخت از طریق درگاه معتبر

ضمانت کیفیت

تضمین بالاترین کیفیت محصولات

پشتیبانی

پشتیبانی تلفنی

دوچرخه سواري



شناسه محصول: 1015412
موجود

دوچرخه سواري

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 5500تومان

برچسب ها :

دوچرخه سواري

دوچرخه سواري

نام فایل : دوچرخه سواري

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 5

حجم : 39 کیلوبایت


دوچرخه سواري يکي از ورزشهاي متداول آمريکا و اروپا و آسيا مي باشد . انجام اين ورزش اثرات فيزيولوژيکي بسيار عالي بر روي بهبود عملکرد سيستم قلبي ، ريوي و عروقي دارد . مسابقات دوچرخه سواري ممکن است با استفاده از مسير جاده ها و يا داخل پيست انجام شود که انجام هر يک داراي رشته ها و مسابقات گوناگون انفرادي و تيمي است . مسابقات انفرادي در جاده ممکن است به مسافت 150 تا 200 کيلومتر براي آقايان و 60 تا 80 کيلومتر براي بانوان برگزار شود . يک دور طول مسير بايد حد اقل 15 کيلومتر باشد . مسابقات تيمي در رشته تايم تريل به مسافت 100 کيلومتر انجام مي گردد که هر تيم مرکب از 4 دوچرخه سوار مي باشد و فاصله بين حرکت هر دو تيم 2 دقيقه خواهد بود. علاوه بر مسابقات فوق يکي از رايج ترين مسابقات دوچرخه سواري ، مسابقات تور در جاده است که در چند مرحله انجام مي شود و ميانگين مسافت هر مرحله 155 کيلومتر مي باشد .

تجهيزات مورد نياز
:
تجهيزات مورد نياز براي ورزش دوچرخه سواري ، از جمله دوچرخه هاي مخصوص اين ورزش ، داراي مشخصات خاصي است که کارخانه سازنده آن همواره انواع کاملتر و بهتري توليد مي کند.
اصول تغذيه در دوچرخه سواري
تعيين سرعت سوخت و ساز مواد غذايي قنددار (ساده يا مرکب) با شاخص گلوگز سنجيده مي شود، يعني گلوگز به عنوان ماده ي مرجع با شاخص 100 انتخاب شده است.
اين ماده وقتي خورده مي شود، پس از 20 دقيقه انرژي خود را آزاد مي کند و وارد چرخه سوخت و ساز مي شود، در حالي که مواد غذايي با شاخص کمتر از 35، انرژي ذخيره اي را براي بدن فراهم مي کند.
ذخيره انرژي در بدن به صورت گليکوژن، چربي و در نهايت پروتئين است. در فعاليت هاي بدني ابتدا گليکوژن ذخيره شده در کبد و عضلات مصرف مي شود که در ورزشي مثل دوچرخه سواري براي مدت دو ساعت ابتدايي دوام خواهد آورد و از آن به بعد، انرژي بايد از طريق خوراکي تامين شود، يعني اگر بيش از يک ساعت دوچرخه سواري مي کنيد، لازم است براي تأمين انرژي ساعت هاي بعدي تان، به ازاي هر کيلوگرم وزن بدنتان، دو گرم کربوهيدرات با شاخص پايين مصرف کنيد.
اگر نزديک به زمان تمرين غذا مي خوريد، اين مقدار را نصف کنيد تا قند خونتان در حين فعاليت متعادل باقي بماند، اما اگر فرصت زيادي تا شروع تمرينتان داريد، از مصرف غذاهاي حاوي گلوکز و قندهاي با شاخص بالا پرهيز کنيد، زيرا باعث بروز واکنش انسولين شده و ذخاير قابل دسترس بدنتان را تحليل مي برند، بنابراين در همان اوايل رکاب زدن دچار تخليه انرژي خواهيد شد. در مقابل، مصرف مواد غذايي با شاخص قندي بالا در حين دوچرخه سواري، باعث تامين انرژي تان خواهد شد.
در اينجا شاخص قندي بعضي مواد غذايي را ذکر مي کنيم :
گلوکز 100، عسل 73، برنج پخته شده 90، نان شيريني 72، کشمش 64، موز 53، سيب زميني پخته شده 85، سيب 36، عدس 29 و بادام زميني 15.
يک دوچرخه سوار چه طور غذا بخورد؟
ابتدا، شما احتياج به ذخيره گليکوژني کافي داريد که در کبد و عضلات انباشته شده و انرژي لازم براي دو ساعت اول دوچرخه سواري سريع را تامين مي کند، ولي براي تامين انرژي در ساعت هاي بعدي رکاب زدنتان لازم است حداقل 250 کالري در هر يک ساعت مصرف کنيد که بهتر است آن را دو قسمت کرده و ميل کنيد تا جايگزين انرژي در حال مصرف شما باشد.
اگر قصد دوچرخه سواري براي ساعت هاي متمادي را داريد، غذا خوردن به طور متناوب بسيار اهميت دارد؛ مثلاً بر اساس ساعت تنظيم کنيد تا براي پيشگيري از تغييرات ناگهاني در ميزان قند خون، آمادگي داشته باشيد. توصيه مي شود به صورت پي در پي، غذايي سبک و کم حجم بخوريد.
بر اساس نظريات جديد، بهترين روش تغذيه براي دوچرخه سواران شامل 40 درصد کربوهيدرات، 30 در صد پروتئين و 30 درصد چربي است. اما يادتان باشد مصرف چربي ها و پروتئين ها براي روز ورزش مناسب نيست، بلکه در حين ورزش اين کربوهيدرات ها هستند که به دادتان مي رسند و انرژي مورد نيازتان را تامين مي کنند.
بنابراين براي يک روز کامل دوچرخه سواري، سعي کنيد از دو روز قبل براي انباشتن انرژي به صورت گليکوژن، از مصرف ماکاروني يا مواد غذيي با شاخص قندي پايين مثل سيب زميني شيرين بهره ببريد. در روز دوچرخه سواري سعي کنيد از غذاهاي چرب و دير هضم و همچنين انواع حبوبات استفاده نکنيد، چرا که هم براي تامين انرژي فوري مناسب نيستند و هم با ايجاد عوارض جانبي، مانع از دوچرخه سواري لذت بخشتان خواهند شد.
به جاي خوردن غذاي ميان روز و به صورت يک جا و به مقدار زياد، سعي کنيد آنها را در وعده هاي غذايي متعدد و مداوم به صورت قطعات کوچک ميل کنيد.
غذا نخوردن در حين دوچرخه سواري باعث بروز پرخوري در پايان برنامه تمرين آن روزتان خواهد شد. جالب است بدانيد که چربي ها در آتش کربوهيدرات ها مي سوزند.
اين ورزش چه توسط دستگاههاي ثابت خانگي و چه بوسيله

دوچرخه هاي واقعي خارج از منزل، يك فعاليت تنفسي عالي مي بـاشد. كلاس هـاي دوچرخه

سواري ثابت امروزه بسيار متداول شده است؛ در خـيـلي از بـاشگـاه هـا بـايـد 24

...

خرید آنلاین


سایر محصولات

مطالعات طرح ایجاد شبکه دوچرخه سواری به عنوان یک روش حمل و نقل شهری با تخفیف ویژه اورمیاباکس


      عنوان:مطالعات طرح ایجاد شبکه دوچرخه سواری به عنوان یک روش حمل و نقل شهریتعداد صفحات:457 صفحه فهرست مطالبفصل اول نگاهی به دستگاه های حمل و نقل شهری

ادامه مطلب  
مسیر یابی، امکان سنجی و طراحی شبکه سبز دوچرخه در سطح شهر زنجان


1         فصل اول. 91 بیان مسأله 102 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق. 113 مرور ادبیات و سوابق مربوطه 123.1 پژوهش ها، مقالات، کتب، پایان نامه ها، همایش ها و مطالعات انجام شده پیشین در

ادامه مطلب  
دوچرخه سوارینام فایل : دوچرخه سواری
فرمت : .doc
تعداد صفحه/اسلاید : 5
حجم : 39 کیلوبایت
دوچرخه سواری یکی از ورزشهای متداول آمریکا و اروپا و آسیا می باشد . انجام این ورزش اثرات فیزیولوژیکی بسیار عالی بر روی بهبود عملکرد سیستم قلبی ، ریوی و عروقی دارد . مسابقات دوچرخه سواری ممکن است با استفاده از

ادامه مطلب  
تحقیق درمورد دوچرخه سواری


دسته بندی : تربیت بدنی ،فرمت فایل:   ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ ) فروشگاه کتاب : مرجع فایل   قسمتی از محتوای متن ...تعداد صفحات : 6 صفحهدوچرخه سواری یکی از ورزشهای متداول آمریکا و اروپا و آسیا می باشد . انجام این

ادامه مطلب  
دانلود مقاله اصول دوچرخه سواری


      لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)تعداد صفحه :24 بخشی از متن مقالهاصول دوچرخه سواریبا خم شدن به طرف فرمان ، وزن بالا تنه را به جلو متمایل کنید. بهترین وسیله برای این

ادامه مطلب  
دوچرخه و صنعت دوچرخه سازی قوچان


فرمت فایل: word(قابل ویرایش)تعداد صفحات32دوچرخه و صنعت دوچرخه سازی قوچان(سهامی عام)وابسته به بانک صنعت و معدن  مجتمع دوچرخه سازی قو چاندفتر مرکزی : تهران _خیابان میر داماد _ خیابانم شنگرفت شماره 6تلفن: 4275045 و 227545صندوق پستی : 15875

ادامه مطلب  
تحقیق درمورد دوچرخه سواری


دسته بندی : تربیت بدنی ،فرمت فایل:   ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ ) فروشگاه کتاب : مرجع فایل   قسمتی از محتوای متن ...تعداد صفحات : 21 صفحهمقدمه. دوچرخه سواری، ورزشی مفید. دوچرخه سواری یکی از بهترین ورزشهاست که متا

ادامه مطلب  
دانلود مقاله اجزای دوچرخه


      لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)تعداد صفحه :7 بخشی از متن مقالهاجزای دوچرخهبه علت فشار زیادی كه بر دو شاخه جلو وارد می شود و نقش مهمی كه در تعادل دوچرخه ایفاءمی كند ، د

ادامه مطلب  
دانلود رساله کامل معماری پایانه مسافربری اسلام شهر با تخفیف 60 درصدی


فرمت : WORD(قابل ویرایش) تعداد صفحات : 130 صفحه با تخفیف 60 درصدی این محصول شامل رساله کامل معماری پایانه مسافربری اسلام شهر می باشد که در فرمت ورد(قابل ویرایش) مورد استفاده دانشجویان محترم معمار

ادامه مطلب  
دانلود مقاله دوچرخه سواری 20 ص


با هزینه ای اندکی شما میتونید فایل (دوچرخه سواری 20 ص) را تهیه کنید.
فایل : word (..doc) - تعداد 21 صفحه
قسمتی از متن :
 
‏1
‏مقدمه
دوچرخه سوار‏ی‏،‏ ورزش‏ی‏ مف‏ی‏د
‏ ‏دوچرخه‏ سوار‏ی‏ ‏ی‏ک‏ی‏ از بهتر‏ی‏ن‏ ورزشهاست که متاسفانه ا‏ی‏ن‏ ر

ادامه مطلب  
logo-samandehi