تحویل اکسپرس

تحویل فوری و سالم محصول

پرداخت مطمئن

پرداخت از طریق درگاه معتبر

ضمانت کیفیت

تضمین بالاترین کیفیت محصولات

پشتیبانی

پشتیبانی تلفنی

روانشناسي تربيتي- خانم خسروي



شناسه محصول: 1015358
موجود

روانشناسي تربيتي- خانم خسروي

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 5500تومان

برچسب ها :

روانشناسي تربيتي- خانم خسروي

روانشناسي تربيتي- خانم خسروي

نام فایل : روانشناسي تربيتي- خانم خسروي

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 15

حجم : 60 کیلوبایت


روانشناسي تربيتي 
نظريه سازندگي يادگيري ( ساختن گرايي )
  
    
سازندگي يا ساختن گرايي (
Constructivism
) يعني ساختن دانش و مكتب ساخت گرايي  (
structuralism
) دراواخر قرن نوزدهم و اوايل      قرن بيستم ميلادي به وسيله ادوارد براد فوردتيچنر شاگرد ويلهلم و ونت بنيانگذاري شد وهدف آن شناسايي ساختمان يا اجزاي تشكيل دهنده ذهن و هوشياري بود
            اعتقاد پيروان اين نظريه آن است كه ياد گيرندگان براساس  تجارب شخص خود دانش ( يعني مفاهيم -  اصول- فرضيه ها - تداعي ها و غيره) رامي سازند و اين كار را به طورفعال انجام مي دهند. بنابراين مي توان گفت كه سازندگي به آن ديدگاه گفته مي شود كه برنقش فعال يادگيرنده درك و فهم و معني بخشيدن به اطلاعات تاكيد مي كند يا اينكه مي توان گفت سازندگي به آن ديدگاه گفته مي شود كه معتقد است يادگيري معني دار زماني رخ مي دهد كه يادگيرندگان ازانديشه ها وتجارب خود تفسيرهاي شخصي به عمل مي آورند. نظريه سازندگي يا نظريه  ساختن گرايي برپايه پژوهشهاي  بارتلت ، روانشناسان گشتالت - پياژه - برونر - ويگوتسكي و نيز فلسفه پرورشي جان ديويي استوار است
   بارتلت يكي از روانشناسان اوليه است كه مطالعاتي پيرامون حافظه انجام داده و يافته هايي را درارتباط با نظريه سازندگي پيدا كرده است
   درآزمايش معروف او از يادگيرندگان خواسته شد تا داستانهاي كوتاهي بخوانند و بعدا آنچه را كه ازان داستان به ياد مي آورند بنويسند. اين       كار ابتدا پس از يك تاخير 15 دقيقه اي و سپس با فواصل چند هفته تا چند ماه انجام مي شد
            بارتلت نتيجه گرفت كه موقعي كه ما داستاني رامي خوانيم به كمك ربط دادن آن به ساخت هاي شناختي موجودمان آن را درك            مي كنيم . يعني به ساختن معنايي كه هم موجه وهم منطقي است مي پردازيم  هرچند كه ممكن است همان معناي مورد نظر              نويسنده نباشد
            فعاليت يادگيرنده يا كنش متقابل او با موضوع يادگيري ازعوامل مهم سازندگي به حساب مي ايد . علاوه براين دانشي كه يادگيرنده از راه فعاليت مداوم و تعبير و تفسير تجاربي كه كسب مي كند به دست مي آورد همواره درحال تغيير است و چون دانش جنبه شخصي دارد     مي توان گفت كه افراد مختلف درشرايط به ظاهر يكسان برداشت هاي متفاوتي كسب مي كنند و دانش هيچ كس دقيقا مانند ديگري نيست ، سپس ماهيت اصلي دانش كسي را هرگزنمي توان به ديگري منتقل كرد
 
به باورپيروان نظريه سازندگي ، فرايند كسب دانش شامل استفاده از اطلاعات پراكنده به عنوان سنگ بناهاي دانش و استخراج دانش تازه از ميان آنهاست . به گفته ارمرود يادگيري دراين نظريه عبارت است از فرايند ساختن يك ديدگاه كلي از جهان براساس اجزاي اطلاعاتي فراواني كه درطول زمان به دست امده اند
            گودو برافي براي روشن ساختن مفهوم سازندگي دريادگيري مثالي زده اند به شرح ذيل فرض كنيد چند نفر داستاني درباره كوهنورداني كه قله اي را فتح كرده اند مطالعه مي كنند. هركدام از آنهابرمعاني و تلويحات متفاوتي تاكيد مي كند يكي از آنها بحث همكاري گروه را مطرح مي كند ديگري پيوند دوستي  رادرموقعيت هاي خطرناك كه مستحكم مي شود را بيان مي كند. نفر ديگر انگيزش و پيشرفت را مطرح مي كند و يا فردديگركاربرد شهامت و فنون كوهنوردي رادرك مي كند . درصورتي كه داستان واحدي بوده كه بازسازي آنان از اين داستان برمعاني متفاوتي تاكيد داشته است
 
     عينيت  گرايي يا واقع گرايي 
            زيربناي نظريه هاي وابسته به مكتب هاي رفتارگرايي وخبرپردازي عينيت گرايي (عينيت باوري) است طبق فلسفه عينبت گرايي يا واقع گرايي دانش عيني مستقل از يادگيرنده وجود دارد و معلم مي تواند اين دانش را به كمك زبان  به يادگيرندگان انتقال دهد. بنابراين درجهان هستي اشياء رويدادها و فرايندها وجود دارند و از ادراك همه انسانها و همه انديشه ها يا نظريه پردازي ها درباره آنها مستقل اند و اگر هيچ انساني هم وجود نداشت آنها را ادراك كند بازهم وجود داشتند. نظريه پردازان وابسته به رويكرد خبرپردازي معتقدند دانش دربيرون يادگيرنده قراردارد و يادگيري عبارت است از انتقال اين دانش به درون ذهن او متخصصان يادگيري مكتب رفتارگرايي كه عموماٌ برقوانين كلي يادگيري تاكيد مي كنند هدف هاي يادگيري را مستقل از يادگيرنده تعريف مي كنند و به كشف وابستگيهاي تقويتي مؤثر برهمه يادگيرندگان مي پردازند
 قانون تقويت براي همه يادگيرندگان يكسان است . تنها چيزي كه تغيير مي كند نوع تقويت كننده هاست كه برافراد مختلف تاثير متفاوت دارد
 
    تجربه گرايي منطقي 
 
            طبق اين نظريه درميان علوم مختلف نوعي سلسله مراتب حاكم است بالاترين سطح اين سلسله علوم فيزيك وشيمي قراردارند كه به كمك رياضيات دقيق ترين و قابل اعتماد ترين يافته هاي علمي را فراهم مي آورند و ساير علوم بايد شيمي و فيزيك را الگو قراردهند و دانش خود را بصورت كاملا عيني و درقالب كميت ارائه نمايند. بنا به گفته بيگه و شرميس اگر چيزي وجود دارد ، پس داراي مقدار است و اگر داراي   مقدار است پس قابل اندازه گيري است . دانشمندان  انديشه تجربه گرايي منطقي انسانها را ماشينهاي كامل  و باهوش مي دانند كه اطلاعات جهان پيرامون را به صورت تراكمي درذهن خود انباشته مي سازند
...

خرید آنلاین


سایر محصولات

تحقیق جامع و کامل درباره كلیات , تعریف و موضوع روانشناسی


فرمت فایل : word  (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 155 صفحه      كلیات , تعریف و موضوع روانشناسیواژه ای كه بنام «روانشناسی» رواج یافته ،‌ ترجمه لغت پسیكولوژی[1] كه با

ادامه مطلب  
دانلود مقاله روانشناسی تربیت


 تعداد صفحات : 194 صفحه             -               قالب بندی :  word       

ادامه مطلب  
پاورپوینت-روانشناسی مدیریت استراتژیك و چالش‌های نظری در چگونگی تصمیم‌گیریهای راهبردی - در 43 اسلاید


این پاورپوینت در مورد روانشناسی مدیریت استاین پاورپوینت در مورد روانشناسی مدیریت استراتژیك و چالش‌های نظری در چگونگی تصمیم‌گیریهای راهبردی در 43 اسلایدراتژیك و چالش&zwn

ادامه مطلب  
پاور پوینت (اسلاید) روانشناسی کار


 با سلام
فایل روانشناسی کار یک پاورپوینت بسیار عالی در 270 اسلاید می باشد این PowerPoint بر اساس استاندارد های اصلی طراحی پاورپوینت آماده و تنظیم شده است؛ این فایل دارای طراحی بسیار عالی و چشم نواز می باشد.
شما با استفاده ازاین پاورپوینت م

ادامه مطلب  
پاورپوینت-نظریه های مدیریت در روانشناسی مدیریت- در 33 اسلاید-powerpoin-ppt


الف- نظریه های کلاسیکب- نظریه های نئوکلاسیکج- نظریه های ساخت گراالف- فایولب- ماکس وبرج- تیلورد- گیولیک و اورویک         به صحت فعالیت سطوح بالای کار یعنی مدیریت توج

ادامه مطلب  
پاورپوینت-روان شناسی سیتسم های آموزشی- در 26 اسلاید-powerpoin-ppt


قادر می‌سازد کارهای ارزنده‌ای به ثمر برسانند. این آرزوی هر مدیر است که با ایجاد انگیزه در مامورین و کارکنان اداره اش، نیروی درونی و نهفته آنان را از قوه به ‌فعل درآورد و محیطی پرتحرک و بانشاط برای

ادامه مطلب  
مقاله درمورد روانشناسی ورزش


مشخصات فایلعنوان: روانشناسی ورزش قالب بندی: wordتعداد صفحات: 229  محتویاتقسمتی از متنروانشناسی ورزش مقدمه:روان‎شناسی ورزشی[1] شاخه‎ای از علم ورزش است كه در جستجوی فراهم نمودن پاسخ به سؤالات مختلف در زمینه‎های رفتار انسانی در حیط

ادامه مطلب  
بررسی روانشناسی در صنعت


تحقیق در مورد روانشناسی در صنعتهدفآشنایی با اصول مدیریت در صنعت، کاربرد آن در تشکیلات ایمنی و بهداشت کار، شناخت مسائل روانی در محیط شغلی وآشنایی با روش های رفتاری مطلوب درصنعت  سرفصل بخش دوم: روانشناسی صنعتی آشنایی با مبانی روانشناسی عمومی تأثیر تفاو

ادامه مطلب  
پاورپوینت-اصول روانشناسی یادگیری- در 285 اسلاید-powerpoin-ppt


 در تعریف یادگیری به عنوان تغییر  در گرایش و توانایی و استعداد  پاسخ  دادن ،این نتیجه استنباط می  شود كه یادگیری پیش از تغییر  رفتار حاصل می شود.هدفهای یادگیری بر حسب زمان وصول

ادامه مطلب  
پاورپوینت- اصول روانشناسی اجتماعی- در 45 اسلاید-powerpoin-ppt


 روانشناسی اجتماعی از جمله رشته‌های میان رشته‌ای بوده که در دوران کنونی وارد مباحث سیاسی ـ اجتماعی شده‌است؛ و به بررسی و تحقیق در رفتار سیاست مداران نیز نسبت داده می‌شود؛ و یک ن

ادامه مطلب  
logo-samandehi