تحویل اکسپرس

تحویل فوری و سالم محصول

پرداخت مطمئن

پرداخت از طریق درگاه معتبر

ضمانت کیفیت

تضمین بالاترین کیفیت محصولات

پشتیبانی

پشتیبانی تلفنی

كودكان نابينا



شناسه محصول: 1015069
موجود

كودكان نابينا

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 5500تومان

برچسب ها :

كودكان نابينا

كودكان نابينا

نام فایل : كودكان نابينا

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 16

حجم : 69 کیلوبایت


امروزه باوجود پيشرفتهاي علمي و فن آوريهاي شگرف تمدن بشري، پيشگيري و درمان معلوليت هاي مختلف و محو پديده ناخوشايند نابينايي ـ به جز در مواردي بسيار معدود ـ آرزويي بيش نيست. نابينايان به عنوان قشر غيرقابل اغماضي از جامعه در سطوح مختلف سني مطرحند. كودك نابينا براي نخستين بار در فضاي خانواده نفس مي كشد. افراد خانواده نخستين كساني هستند كه كودك نابينا حضور آنها را درك مي كند. بنابر اين پدر ومادر كودك نابينا نخستين آموزگاران و سازندگان بناي شخصيتي اويند.
پدر ومادري كه بطور غيرمنتظره كودك نابينايي را در آغوش مي گيرند با احساسي آميخته با ناباوري و عدم قبول اين واقعيت ناخواسته، اضطراب انديشه «چه كنم» امروز و نگراني و وحشت «چه خواهد شد» فردا، روبرو مي شوند. اين احساس مخرب در روحيه و احساسات اين طفل كوچك و معصوم اثر مي گذارد. احساس ناامني را در ضمير او تقويت مي كند. اتكاي به نفس را از او مي گيرد و به خود

ياري و استقلال وي زيان مي رساند. به همين جهت آموزش و راهنمايي پدر ومادر كودك نابينا در درجه

اول ضروري تر از خود اوست. والدين كودك نابينا، نابينايي او را فاجعه يي بزرگ مي پندارند و نمي دانندكه درك آنها از فرزندشان به كلي با درك وي از خودش متفاوت است. كودك نابينا ابتدا اصلاً نمي دانسته كه از چه چيزي محروم شده و يا چه چيزي را از دست داده است و ديگران با او متفاوتند.
 
اين ناآگاهي از خود، تا مدتها ادامه دارد. كودك نابينا در سنين پيش از دبستان آمادگي پذيرش آموزشهايي را دارد كه به كسب محارتهاي خودياري منجر مي شود. ليكن از آنجايي كه بيشتر مراحل يادگيري در اين سنين از طريق تقليد صورت مي گيرد، شايسته است ديگر حواس وي به حدي تقويت شوند كه بتوانند جايگزين حس بينايي شوند. در حين تقويت حواس در هر فرصت مناسب با گفتن

مطالبي شيرين و جذاب محيط پيرامون او را توصيف و قابل درك نمود تا قادر به تقليد شود. همچنين بايد به رشد حركتي و تقويت مهارتهاي جهت يابي كودك توجه خاصي داشت. كودك در اين سنين داراي

انرژي فراوان و هيجان بسيار، براي تحرك وبازي است و بتدريج به تفاوتهاي خود با ديگران پي مي برد.
 
كم كم به محدوديتهاي خود مي انديشد، و احساس عدم امنيت نسبت به محيط پيرامونش در وي به وجود مي آيد. در اين زمان بايد كودك را دريافت. بايد او را با محيط آشنا كرد تا احساس امنيت كند.
 
شرايط شركت او را در بازيهاي گروهي با همسالانش فراهم ساخت. او را با توانمنديهاي خود آشنا كرد و مقدمات بروز استعدادها و توانايي هايي را فراهم ساخت. اگر كودك رها شده و در خود فرو رود،

بتدريج از فرآيند رشد عقب مانده و از بستر طبيعي اجتماع منزوي مي شود.
بدون شك نقص بينايي در احراز تجربه و كسب دانش محدوديتهايي ايجاد مي كند، ولي اين محدوديت ها به آن اندازه نيست كه فرد نابينا را از تمام فعاليت هاي آموزشي، فراگيري حرفه و تجربه اندوزي محروم گرداند. چه بسيارند افراد نابينا كه در آموزش بسياري از علوم و فنون از بينايان نيز بهتر عمل كرده اند. نابينايان در علوم انساني پيشرفتي قابل توجه دارند. در موسيقي ممتاز مي شوند.
برخي از كارها را مشتركاً با بينايان انجام مي دهند. فكر و دست آنان با كمك و ديد بينايان بر بسياري از مشكلات فايق مي آيد.
آموزش و پرورش كودكان و بخصوص نابينايان درگرو اتحاد مستمر و محكم اوليا خانه و مدرسه امكان پذير مي گردد. متوليان امور آموزشي و پرورشي بايد از وحدت رويه و وفاق كامل و تقسيم كار مناسبي برخوردار باشند تا اجراي صحيح وظايفشان، به اهداف عالي هم نزديك شود. اولياً خانه و مدرسه دانش آموز نابينا، ضمن برقراري جلسات و ملاقات هاي مستمر و مكرر، آموزش و پرورش فرزندشان را جريان مي دهند و از هر گونه وقفه يا عدم هماهنگي جلوگيري مي كنند. به اين ترتيب تحصيل دانش آموز نابينا بي وقفه استمرار خواهد داشت، تا چشمان خاموش او بتواند فانوس راه خود و ديگران باشد.
زندگي امروز حاكي از ايده هاي نويني است كه مبتني بر پرورش تفكر و استدلال افراد مي باشد. ايجاد عادت به تفكر و استدلال در كودكان بوسيله پرورش خلاقيت امكان پذير است و اين امر برعهده خانواده و مدرسه است.
خلاقيت بكارگيري توانايي هاي ذهني براي ايجاد يك فكر و مفهوم جديد است لذا براي خلاق بودن بايد آنگونه فكر كرد كه ديگران فكر نمي كنند.
كودكي كه دچار آسيب بينايي است ممكن است دوره هاي حساس رشد را به خوبي طي نكند و با مشكلات اجتماعي و عاطفي بسياري مواجه شود. بينايي، انگيزه تعامل با ديگران و كشف محيط را در كودك ايجاد مي كند، بنابراين ضروري است كه والدين و مربيان اين كودكان، محيط را براي پرورش همه جانبه آنان مهيا سازند و حتي مي توان انتظار را از اين حد نيز فراتر برد و با اتخاذ روشهايي ساده به پرورش خلاقانه آنان پرداخت.
راه هاي گوناگون و متنوعي براي پرورش خلاقيت در كودكان وجود دارد كه تقريباً تمام آنها براي كودكان آسيب ديده بينايي نيز كاربرد دارد، برخي از اين راهها عبارتند از:
...

خرید آنلاین


سایر محصولات

پایان نامه ارشد بررسی مشکلات یادگیری خط بریل از دیدگاه معلمان دانش آموزان نابینای دوره ی ابتدایی استان خوزستان سال 1389


فرمت فایل ورد با قابلیت ویرایشتعداد صفحات :90دانشگاه آزاد اسلامیواحد تهران مركزیدانشكده روانشناسی و علوم اجتماعی، گروه روانشناسیپایان‌نامه برای دریافت در

ادامه مطلب  
مقایسه هوش هیجانی و جرات ورزی در دانش اموزان دختر و پسر نابینا و عادی


مقایسه هوش هیجانی و جرات ورزی در دانش اموزان دختر و پسر نابینا و عادیچكیده :  پژوهش حاضر، به منظور مقایسه هوش هیجانی و جرأت ورزی در دانش آموزان دختر و پسر نابینا و عادی مقطع متوسطه شهر تهران در سال تحصیل

ادامه مطلب  
تحقیق کامل درباره مقایسه میزان هیجان خواهی در دختران و پسران معلول حرکتی و نابینا


 فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 117 صفحه     فهرست مطالبفصل اول- طرح تحقیق :پیشگفتارمقدمه ضرورت تحقیق هدف های کلی و آرمانی تحقیقفرضیه های تحقیقسوالات ویژه تح

ادامه مطلب  
دانلود تحقیق عزت نفس نابینایان


شامل بخشهای:فهرست مطالبفصل اول ( طرح پژوهش )مقدمهبیان مسئله اهمیت و ضرورت تحقیق اهداففزضیه تحقیقتعریف متغییرها فصل دوم (پیشینه تحقیق )مقدمه دیدگاه اسلام ضرورت شناخت نفس عزت نفس حقارت نفسخود پنداره انوع خود پنداره اجزای خود پنداره ارزیابی خود پندار

ادامه مطلب  
مقاله نظریه ی در مورد دانش آموزان نابینا و نیمه بینا


مقاله نظریه ی در مورد دانش آموزان نابینا و نیمه بینا توضیحات محصول :در فروشگاه فایل پدیده می توانید با قیمت مناسب بهترین مطالب روانشناسی "کودک نابینا قادر است یاد بگیرد که چگونه بنویسد و چگونه بخواند و چگونه کار کند و چگو

ادامه مطلب  
دانلود تحقیق مقایسه افسردگی بین دانشجویان عادی و نابینا


مقدمه:افسردگی مسئله شماره یک سلامتی دردنیاست. به قدری پیدا کرده آن را سرماخوردگی اختلالات دماغی نامیدند.با این حال تفاوت ظریفی میان افسردگی وجود دارد.افسردگی کشنده است.با توجه به تحقیقات به عمل آمده در سالهای اخیرآمارخودکشی

ادامه مطلب  
كودكان نابینانام فایل : كودكان نابینا
فرمت : .doc
تعداد صفحه/اسلاید : 16
حجم : 69 کیلوبایت
امروزه باوجود پیشرفتهای علمی و فن آوریهای شگرف تمدن بشری، پیشگیری و درمان معلولیت های مختلف و محو پدیده ناخوشایند نابینایی ـ به جز در مواردی بسیار معدود ـ آرزویی بیش نیست. نابینایان به عنوان قشر

ادامه مطلب  
629- بررسی و مقایسه میزان هیجان خواهی در دختران و پسران معلول حرکتی و نابینا در گروه سنی 18-15 سال


         پروژه و تحقیق آماده: بررسی و مقایسه میزان هیجان خواهی در دختران و پسران معلول حرکتی و نابینا در گروه سنی 18-15 سال - 178 صفحه

ادامه مطلب  
دانلود تحقیق درباره ی بررسی مقایسه ای خودپنداره افراد نابینا و بینا


تعداد صفحات:91نوع فایل: word (قابل ویرایش)لینک دانلود پایین صفحه   مقدمه : از بدو پیدایش بشر افرادی بوده اند كه به واسطه بیماری ، تصادف و توارث از قدرت بینایی محروم شده اما به دلیل برخورداری از سا

ادامه مطلب  
تحقیق درباره ی بررسی مقایسه ای خودپنداره افراد نابینا و بینا


فرمت فایل :word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 108صفحه   از بدو پیدایش بشر افرادی بوده اند كه به واسطه بیماری ، تصادف و توارث از قدرت بینایی محروم شده اما به دلیل برخورداری از سایر قابلیتها مورد توجه قر

ادامه مطلب  
logo-samandehi