تحویل اکسپرس

تحویل فوری و سالم محصول

پرداخت مطمئن

پرداخت از طریق درگاه معتبر

ضمانت کیفیت

تضمین بالاترین کیفیت محصولات

پشتیبانی

پشتیبانی تلفنی

ورزش در بارداري



شناسه محصول: 1014899
موجود

ورزش در بارداري

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 5500تومان

برچسب ها :

ورزش در بارداري

ورزش در بارداري

نام فایل : ورزش در بارداري

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 13

حجم : 198 کیلوبایت


ورزش در بارداري  
چه ميزان ورزش در طي بارداري توصيه مي شود ؟
اصول کلي ورزش در بارداري
آمادگي بدن براي زايمان

حفظ و تقويت ميزان قواي عاطفي و جسماني در طي حاملگي داراي اهميت بسياري است . ورزش به شما کمک مي کند قبل و بعد از زايمان از نظر جسمي در وضعيت مناسبي باقي بمانيد .
در طي ورزش ، گردش خون بسيار مناسب مي شود : بنابراين جنين به طور مرتب مي تواند باعث رضايت خاطر روحي و همچنين جسمي شما باشد . ورزش راه لذت بخشي براي آماده شدن براي تغييرات دوران بارداري است .
ورزش :
موجب افزايش آزاد شدن هورمونهايي به نام اندورفين ها شده که باعث کمتر شدن احساس خستگي و افسردگي مي شود .
موجب کاهش درد پشت ، گرفتگي ساق پا ، يبوست و تنگي نفس مي شود .
موجب افزايش ميزان انرژي شده و شما را براي دوره زايمان آماده مي نمايد .
موجب بدست آوردن زودتر شکل مناسب و طبيعي بدن پس از زايمان مي شود .
ورزش ، گردش خون را افزايش مي دهد که در نتيجه به تنظيم فشار خون کمک مي کند . در صورتيکه عضلات ورزيده داشته باشيد .
دوره درد و زايمان را راحت تر پشت سر خواهيد گذاشت . با توجه به اينکه توانايي هاي بدني هر فرد با فرد ديگر متفاوت است ، قبل از شروع و يا ادامه دادن هر يک از نرمشها يا ورزشهائي که در ادامه معرفي مي شود با پزشک خود مشورت نمائيد .
 
چه ميزان ورزش در طي بارداري توصيه مي شود ؟

شايد انجام ورزش معمول روزانه با توجه به برنامه کاري بسياري شلوغ ، چندان  دست يافتني نباشد . شما مي توانيد بسياري از اين روشها را که در طي بارداري توصيه مي شود در طي فعاليتهاي ديگر روزانه تان انجام دهيد ؛ به طور مثال تمرينهاي لگني ( کف لگن ) در طي شستشوي دندانها انجام مي شود ؛ ورزش پا و قوزک پا را مي توانيد در حاليکه پشت ميزتان نشسته ايد و يا در اتوبوس هستيد انجام دهيد ؛ و يا در حاليکه در حال خواندن کتاب و يا تماشاي تلويزيون هستيد تمرين تيلور را انجام دهيد . تمرينات مکرر ولي کوتاه مدت بهتر از تمرينات طولاني مدت يکبار در روز است . در حالت غيربارداري يک زن مي تواند با استراحت يکساعت و نيمه انرژي خود را ذخيره کند ؛ اما زن باردار ، شايد نيمي از روز براي رهايي از خستگي به استراحت احتياج داشته باشد . پس با خودتان مهربان باشيد و فعاليت تان را محدود کنيد تا برايتان لذت بخش و آرامش بخش باشد .
در طي حاملگي شما آزاد هستيد به همان ميزاني که قبل از بارداري به طور مرتب در ورزش شرکت مي کرديد ورزش تان را ادامه دهيد . ادامه دادن تمرينات طي بارداري باعث مي شود بدنتان در همان وضعيت سابق و آماده باقي بماند . همچنين بعضي ورزشها مخصوصاً در طي بارداري توصيه مي شوند مانند پياده روي ، شنا ، يوگا و ... پياده روي براي هضم غذا ، گردش خون و نگهداري شکل بدن بسيار مفيد است . در هنگام پياده روي سعي کنيد بالاتنه در حالت کشيده ، باسن جمع ، باشد و همچنين کشيده بودن شانه به عقب و بالا بودن سر را حفظ کنيد . هر چه به انتهاي بارداري نزديک مي شويد با توجه به نرمتر شدن رباطهاي لگني ، ممکن است در طي پياده روي طولاني ، احساس درد در ناحيه پشت کنيد . هميشه در هنگام پياده روي کفشهاي مناسب با کف نرم بپوشيد .
شنا کردن : شنا باعث تقويت اکثر عضلات مي شود و براي افزايش انرژي بسيار مناسب است . به دليل اينکه وزنتان در  داخل آب کمي کاهش مي يابد ، احتمال کشيدگي عضلات و مفاصل کمتر است ؛ بنابراين احتمال آسيب ديدن عضلات و مفاصل کمتر مي شود .
در هنگام راه رفتن در کنار استخر مراقب سر خوردن باشيد . براي جلوگيري از اين مورد ،  از دمپايي هاي مناسب استفاده کنيد و با احتياط کامل حرکت کنيد .
يوگا :
يوگا داراي منافع متعددي است مانند تقويت ميزان انرژي و کاهش فشارهاي ذهني - رواني . همچنين يوگا به شما ياد مي دهد که چگونه تنفستان را کنترل کنيد و در طي زايمان کاملاً متمرکز باشيد
اصول کلي ورزش در بارداري
۱ - ورزش را در يک مکان آرام شروع کنيد . قبل از هر تمرين ، چند نفس عميق بکشيد . تنفس عميق موجب اکسيژن رساني مناسب به عضلات مي شود .
...

خرید آنلاین


سایر محصولات

پاورپوینت-روشهای پیشگیری از بارداری - در 33 اسلاید-powerpoin-ppt


جلوگیری از بارداری شامل وسایل و روش های متعددی است که فرد می تواند برای پیشگیری از حاملگی از آنها استفاده کند. پزشکان، مأمورین بهداشت و سلامت، ماماها، و پرستاران می توانند اطلاعات مفیدی را راجع به جلوگیری از باردار

ادامه مطلب  
دانلود مقاله ورزش در دوران بارداری و پس از زایمان


مقدمه:ورزش‌ یك‌ اصل‌ مهم‌ در زندگی‌ اغلب‌زنان‌ است‌. گر چه‌ نگرانی‌هایی‌ در موردانجام‌ برخی‌ از انواع‌ تمرینات‌ ورزشی‌در طی‌ دوران‌ حاملگی&

ادامه مطلب  
تغذیه خانمهای باردار


46ص تغذیه خانمهای باردارگرسنگی در شكم مادر  تحقیقاتی كه اخیرا در دانشگاه آمستردام انجام گرفته است نشان میدهد زنانی كه در سه ماهه اول بارداری شان غذای كمی مصرف كرده اند فرزندان ضعیفی را به دنیا خواهند آورد كه در دوران بزرگسالی خود دارای ریسك فاكتور بالات

ادامه مطلب  
دانلود مقاله درباره زایمان طبیعی و آسان با آموزشهای دوران بارداری و روشهای كاهش دردهای زایمان (ماه ششم بارداری)


      لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)تعداد صفحه :32 بخشی از متن مقالهمقدمه:آموزش های دو

ادامه مطلب  
دانلود مقاله درباره آسیب های زانو در ورزش رشته تربیت بدنی


مقاله ای از رشته تربیت بدنی درباره آسیب های زانو در ورزش را برای شما دوستان محترم آماده دانلود کرده ایم. این روزها آسیب های زانو در میان فوتبالیستهای جوان ایرانی بیداد می کند و روزی نیست که در تمرینات تیمی و یا مسابقات با

ادامه مطلب  
دانلود مقاله کامل درباره راه های جلوگیری از بارداری


      لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)تعداد صفحه :15 بخشی از متن مقالهراه های جلوگیری از بارداریجلوگیری از بارداری شامل وسایل و روش های متعددی است ک

ادامه مطلب  
تحقیق در مورد آموزشهای دوران بارداری و روشهای كاهش دردهای زایمان (word)


فرمت فایل : وردتعداد صفحه :26قسمتی از متن :آموزشهای دوران بارداری و روشهای كاهش دردهای زایمان   (ماه ششم بارداری) طراحی مشترك از اسناد پزشكی سازمان تامین اجتماعی و دانشكده علوم پزشكی مشهد

ادامه مطلب  
دانلود مقاله کامل درباره زایمان طبیعی و آسان


      لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)تعداد صفحه :32 بخشی از متن مقالهزایمان طبیعی و آسان با  آموزشهای دوران بارداری و روشهای كاهش دردهای زایمان(

ادامه مطلب  
تحقیق مراقبتهای دوران بارداری,ورزش در دوران بارداری


این تحقیق به بیان مراقبتهای دوران بارداری و ورزش دردوران بارداری میپردازد و میتواند یک تحقیق کامل و مناسب برای دانشجویان رشته مامایی باشد.ما این تحقیق را بصورت فایل WORD برای شما دانشجویان عزیز آماده ن

ادامه مطلب  
زایمان طبیعی و آسان 32 ص


 فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات32 مقدمه:آموزشهای دوران بارداری كه دربرگیرنده آموزش كلیه اطلاعات مورد نیاز در رابطه با بارداری و زایمان و همچنین روشهای كاهش دردهای زایمان است. از مدتها پیش در كشورهای توسعه یافته مرسوم بوده است. ثابت شد

ادامه مطلب  
logo-samandehi