تحویل اکسپرس

تحویل فوری و سالم محصول

پرداخت مطمئن

پرداخت از طریق درگاه معتبر

ضمانت کیفیت

تضمین بالاترین کیفیت محصولات

پشتیبانی

پشتیبانی تلفنی

استفاده از فناوری، جهت کاهش تصادفات منجر به آتش سوزی اثرات آنها در تونلها 18 ص



شناسه محصول: 1014728
موجود

استفاده از فناوری، جهت کاهش تصادفات منجر به آتش سوزی اثرات آنها در تونلها 18 ص

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 5500تومان

برچسب ها :

استفاده از فناوری، جهت کاهش تصادفات منجر به آتش سوزی اثرات آنها در تونلها 18 ص

استفاده از فناوری، جهت کاهش تصادفات منجر به آتش سوزی اثرات آنها در تونلها 18 ص

نام فایل : استفاده از فناوری، جهت کاهش تصادفات منجر به آتش سوزی اثرات آنها در تونلها 18 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 15

حجم : 3407 کیلوبایت


استفاده از فناوری، جهت کاهش تصادفات منجر به آتش سوزی اثرات آنها در تونلها
مقدمه
توسعه شبکه های حمل و نقلی از طریق افزایش ظرفیت مسیرهای موجود در اضافه کردن مسیرهایی جدید به شبکه صورت می‌گرد. اضافه کردن مسیرهای جدید به شبکه در کشورهایی که دارای مناطق کوهستانی هستند، اغلب از طریق ایجاد تونل است. تونلها علاوه بر توسعه شبکه حمل و نقل جاده ای، از لحاظ زیست محیطی نیز در مناطق درون شهری نقش مؤثری را بازی می‌کنند. از اینرو مسائل مربوط به ساخت، نگهداری و ایمنی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.
رعایت اصول ایمنی در تونلها یکی از مواردی است که گروههای مختلف درگیر با طراحی، ساخت، نگهداری و بهره برداری از تونل با آن روبرو هستند. براساس تجربیات گذشته وقوع تصادفات سنگین و مخصوصاً همراه با آتش سوزی در تونل هاپی آمدهای خطرناکی را به همراه داشته است. از اینرو تلاش های صورت گرفته در زمینه بهبود وضعیت ایمنی در تونل ها، در راستای بنیان گذاری استاندارهای جدید، منطبق با پیشرفت تکنولوژی و همچنین بهبود وسایل و تجهیزات مواقع اضطراری در داخل تونلها است.
در این مقاله با چگونگی استفاده از فن آوری ها و وسایل مختلف برای کاهش احتمال وقوع تصادف و کاهش پی آمدهای ناشی از وقوع تصادفات همراه با آتش سوزی در تونلها پرداخته می‌شود. همچنین با توجه به نوع خاص توپوگرافی کشور ژاپن و وجود تونلهای فراوان در این کشور، به بحث و بررسی وضعیت ایمنی تونلها در این کشور پرداخته می‌شود و فناوری مورد استفاده در تونلهای این کشور توضیح داده می‌شود.
2- شرایط فعلی کشور ژاپن از نظر طول و تعداد تونل ها
کشور ژاپن به صورت مجموعه ای از جزایر و به شکل یک کمان در دریا محصور شده است. 70درصد از این جزایر کوهستانی هستند، از این رو تونلها نقش مهمی در توسعه شبکه جاده ای این کشور ایفا می‌کنند ئ تعداد آنها در سالهای اخیر افزایش یافته است. شکل 1 چگونگی رشد تونلها از لحاظ تعداد و طول را در این کشور نشان می‌دهد.
همانطور که در شکل 1 دیده می‌شود در سالهای اخیر تعداد تونلها در این کشور افزایش چشمگیری داشته است. از دلایل مربوط به این افزایش می‌توان به کاهش هزینه های ساخت و بهبود فناوری ساخت تونلها اشاره کرد. همچنین ساخت تونلها به عنوان یک راه حل مهندشی مفید برای انتقال آلودگی های زیست محیطی حمل و نقل (سر و صدا) به زیرزمین مخصوصاً در مناطق شهری تبدیل شده اند. به طوری که در سال 2000، تعداد تونلهای کشور ژاپن به 8189 عدد و مجموع طول آنها به 2575 کیلومتر رسیده است.
تجربیات گذشته نشان دهنده وقوع تصادفات خطرناک همراه با آتش سوزی در تونلها بوده است. این حوادث علاوه بر خسارات معمول ناشی از تصادف، تبعات ناشی از آتش سوزی را نیز در پی داشته اند. در اکثر کشورها برای بهبود وضعیت ایمنی تونلها، شاخصهای ایمنی مشخصی را منطبق با پیشرفت فناوری تعریف کرده اند. در زمینه های مدیریتی نیز تلاش هایی برای هماهنگی بیشتر سازمانهای درگیر در وضعیت بحران، نظیر پلیس راه و نیروهای آتش نشانی صورت گرفته است.
3- مفهوم ایمنی در تونل
تعدا تصادفات در تونلها، از جاده های معمولی کمتر است، ولی اگر تصادفی در داخل تونل اتفاق بیافتد، پی آمدهای مخرب آن از تصادفات مشابه در خارج از تونل بیشتر است. پیامدهای ناشی از تصادف، مخصوصاً زمانی که تصادف با آتش سوزی همراه باشد بسیار خطرناک است، چرا که در این شرایط محیط بسته تونل از انتظار و خروج گارهای داغ و خفه کننده جلوگیری می‌کند. همچنین محدودیت دسترسی سبب می‌شود تا نیروهای آتش نشانی و امداد به صحنه تصادف دسترسی کمتری داشته باشند و چنانچه راههای خروجی و فرار تونل کاملاً قابل اطمینان نباشند، به خسارتهای جبران ناپذیر تصادف اضافه خواهد شد. آتش سوزی در تونل نه تنها سلامت و جان انسانها را به مخاطره می‌اندازد، بلکه آثار مخربی نیز بر سیستم سازه تونل وارد می‌کند که مستلزم صرف هزینه های گزافی برای بازسازی تونل می‌شود. از اینرو و لازم است تا از وضوع تصادف در تونل تا حد ممکن جلوگیری شود و از طرف دیگر راه حلهای مناسب کافی برای فرار افراد گرفتار در آتش و دسترسی نیروهای آتش نشانی به محل حادثه در نظر گرفته شود. راه حلهای اطمینان از ایمنی تونلها را به دو دسته تقسیم می‌نمایند. این دو دسته عبارتند از:
کاهش احتمال وقوع تصادف در تونل
کاهش پی آمدهای ناشی از تصادف و آتش سوزی
دسته اول به مواردی نظیر طراحی تونل، قوانین ترافیکی و تجهیزات مختلف نصب شده در تونل مانند سیستم تهویه، سیستم روشنایی، رنگ آمیزی داخلی و نگهداری از تونل مربوط می‌شود. دسته دوم به نصب وسایل مورد نیاز برای مقابله با شرایط اضطراری و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر مربوط است.
4- راه حل های کاهش احتمال وقوع تصدف در تونل
4-1- طراحی تونل
جزییات مختلفی در طراحی تونل ( نظیر مقطع عرضی، پروفیل طولی و روسازی جاده ) وجود دارد که بر ایمنی تونل اثر گذار است. طراحی صحیح ترازهای افقی و قائم، تأثیر بسزایی در پیشگیری از وقوع تصادفات دارند. به علاوه پروفیل طولی تونل باید تا حد امکان به صورت خطی و با قوسهای با شعاع زیاد باشد تا راننده به یک درک بصری مناسب و از وضعیت جاده داخل تونل دست یابد. همچنین پروفیل قائم راه نیز باید تا حد امکان به حالط مسطح نزدیک باشد و در عین حال تخلیه آبهای سطحی را با مشکل مواجه نسازد. در نهایت وجود فضاهایی به منظور توقف وسایل نقلیه ای که به هر دلیلی در تونل خراب می‌شوند، به مقدار زیادی می‌تواند از وقوع تصادفات جلوگیری به عمل آورد. در تونلهای ژاپن چنین فضاهایی در فواصل 500 تا 1500 متر در تونلهای بلند پیش بینی شده است.
4-2- قوانین ترافیکی
محدودیت سرعت و ممنوعیت سبقت در تونلها یکی از ره حا های بسیار مؤثر در کاهش تعداد تصدفات است. مخصوصاً مسأله ممنوعیت سبقت در تونلها دوخطه ای که دارای جریان ترافیک دوجهته می‌باشند از اهمیت بالایی برخوردار است. ایجاد محدودیت برای عبور کالاهای خطرناک در تونلهای زیرآبی و تونلهای با طول بیش از 5000 متر محدود شده است. چراکه چنانچه انفجاری در داخل تونل اتفاق بیافتد، به جوادث وخیمی همچون ورود آب به داخل تونل و گرفتار شدن رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه در آتش منجر می‌شود.
4-3- سیستم تهویه، روشنایی، رنگ آمیزی داخلی و نگهداری تونل
از آنجا که تونل دارای محیطی محصور و سربسته است، میزان روشنایی و قدرت تشخیص رانندگان نسبت به فضای باز در سطح پایین تری قرار دارد. این کاهش قدرت تشخیص به خاطر وجود ذرات معلق ناشی از دود اگزوز وسایل نقلیه و نور کمتر است. از اینرو سیستمهای تهویه، روشنایی و رنگ آمیزی داخلی تونل به نحوی راحی می‌شوند که تا حد امکان در جهت رفع این مشکل عمل کنند. طراحی و عوامل فوق با توجه به طول تونل، حجم ترافیک عبوری از تونل و سرعت طرح و وسایل نقلیه متفاوت است. در ادامه در ارتباط با هر یک از موراد مطرح شده توضیحاتی ارایه می‌گردد.
4-3-1- سیستم تهویه
مهمترین هدف از سیستمهای تهویه کاهش و یا از بین بردن ذرات معلق موجود در گاز خروجی از اگزوز وسایل نقلیه است. گاز
CO
، و دوده که عوامل کدری هوا و کاهش قدرت بینایی راننده می‌باشند، توسط سیستم تهویه به خارج از تونل منتقل می‌گردد. نتیجه این فعالیت، افزایش سطح سلامت استفاده کنندگان از تونل شامل مسافران و پرسنل نگهداری و همچنین حفظ شرایط دید مناسب در تونل است. سیستم تهویه به 4 نوع قابل تقسیم است:
...

خرید آنلاین


سایر محصولات

استفاده از فناوري، جهت کاهش تصادفات منجر به آتش سوزي اثرات آنها در تونلها 18 صنام فایل : استفاده از فناوري، جهت کاهش تصادفات منجر به آتش سوزي اثرات آنها در تونلها 18 ص
فرمت : .doc
تعداد صفحه/اسلاید : 15
حجم : 3407 کیلوبایت
استفاده از فناوري، جهت کاهش تصادفات منجر به آتش سوزي اثرات آنها در تونل

ادامه مطلب  
مقاله ساختار تشكیلاتی بیمه نظام خدمات بیمه ای در ایران


این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 290 صفحه می باشد.بیمه های  اشیاء و مسئوولیت بیمة آتش سوزيقدیمترین رشتة بیمه، رشتة بیمه باربری است در حالی كه بیمة آتش سوزي، به تدریج از سدة هفدهم تا نوزدهم شناخته شده است

ادامه مطلب  
142- پروژه آماده: شیوه های اطفا حریق در هواپیما و شناسایی مکانهای مستعد آتش سوزي - 92 صفحه فایل ورد (word)


         فهرست مطالبعنوان    صفحهفصل 1-            دسته

ادامه مطلب  
پروژه ساختار تشكیلاتی بیمه نظام خدمات بیمه ای در ایران


فصل اول كلیاتبخش اولبیمه های  اشیاء و مسئوولیت بیمة آتش سوزيقدیمترین رشتة بیمه، رشتة بیمه باربری است در حالی كه بیمة آتش سوزي، به تدریج از سدة هفدهم تا نوزدهم شناخته شده است آتش سوزي بزرگ لندن در سال 1666 زمانی به

ادامه مطلب  
ساختار تشكیلاتی بیمه نظام خدمات بیمه ای در ایران (word)


فرمت فایل : وردتعداد صفحه :485قسمتی از متن :ساختار تشكیلاتی بیمه نظام خدمات بیمه ای در ایرانفصل اول كلیات بخش اولبیمه های  اشیاء و مسئوولیت بیمة آتش سوزيقدیمترین رشتة بیمه، رشتة بیمه باربری است در حالی كه بیمة آتش

ادامه مطلب  
دانلود تحقیق ساختار تشكیلاتی بیمه نظام خدمات بیمه ای در ایران


فصل اول كلیات بخش اولبیمه های  اشیاء و مسئوولیت بیمة آتش سوزيقدیمترین رشتة بیمه، رشتة بیمه باربری است در حالی كه بیمة آتش سوزي، به تدریج از سدة هفدهم تا نوزدهم شناخته شده است آتش سوزي بزرگ لندن در سال 1666

ادامه مطلب  
مطالعات طراحی ایستگاه آتش نشانی ۱۱۹ صفحه – رساله ایستگاه آتش نشانی ۱۱۹ صفحه


چکیدهآنچه تحت عنوان دفترچه مطالعاتی طراحی ایستگاه آتش نشانی واقع در شهر تهران در ادامه به آن خواهیم پرداخت مجموعه ای است شامل فصول زیر :فصل اول از مطالعات اختصاص به ایستگاه آتش نشانی و آشنایی با ایستگاه

ادامه مطلب  
مقاله با عنوان نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در رشد اقتصادی


مقاله با عنوان نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در رشد اقتصادی درفرمت ورد 12 صفحه قابل ویرایشفناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک فناوری جدید در دهة 90 وارد بازار شد و به سرعت توسعه یافت. این فناوری به دلیل عمومی بودن آن

ادامه مطلب  
تحقیق درباره ایمنی وآتش نشانی (word) 140 صفحه


عنوان:ایمنی وآتش نشانیقالب بندی: word تعداد صفحات:140 محتویاتمقدمهآتش چیست ؟خواص فیزیکی و شیمیائی احتراقتعریف جسم یا ماده واحدهای طول واحدهای سطح واحد های حجم واحد های وزن وزن مخصوص و چگالی جامدات – مایعات – گا

ادامه مطلب  
بیمه‌های آتش سوزي و دلایل عدم گرایش افراد به آن


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات103فهرست مطالبعنوان صفحهفصل یك- كلیات تحقیق مقدمه اهداف تحقیق و علت انتخاب موضوع فرضیه های تحقیق قلمرو تحقیق روش تحقیق تعریف واژه های بكار رفته در تحقیق فصل دو- كلیات بیمه تاریخچه بیمه در جه

ادامه مطلب  
logo-samandehi